Museum Prinsenhof Delft sluit vanaf maandag 6 januari 2025 de deuren voor het publiek. Het museum neemt met een ‘slotcampagne’ afscheid van de inwoners van Delft, trouwe bezoekers, stakeholders, fondsen en begunstigers. Vanaf half januari start het proces van uithuizing van collectieobjecten en medewerkers. Met de structurele marketing- en communicatiecampagne Museum Prinsenhof Delft NAAR BUITEN blijft het museum zichtbaar in de stad en ver daarbuiten. We maken een divers programma. Zo gaan onze topstukken ‘uit logeren’ bij musea, onder meer bij het Rijksmuseum, in de regio en in de stad. Het museum maakt een educatieve theatervoorstelling in samenwerking met theater De Veste, realiseert een muurschildering in de wijk (2024) en presenteert een podcast. Ook zet het de Delftse blik voort. Met de Delftse Blik geeft het museum invulling aan het diversiteit- en inclusiebeleid waarmee het nieuwe doelgroepen (inwoners uit Delft met een migratieachtergrond en inwoners met een lagere sociaaleconomische status) aan zich verbindt. Tijdens de sluiting is het museum en zijn collectie digitaal toegankelijk via de in 2024 vernieuwde website.
Ook werkt het museum aan de nieuwe presentaties en tentoonstellingen na heropening. Tijdens de sluiting wordt er specifiek onderzoek verricht naar delen van de collectie, het koloniale verleden van Delft en de rol van vrouwen in de kunst. De collecties worden op depot geplaatst en op de collectiesite wordt publieksinformatie toegevoegd. 
De wervingscampagne voor het bijeenbrengen van financiële middelen voor het nieuwe museum loopt gedurende het jaar door.